2008/10/11

Helena Paparizou

Görögországban elsõ számú pop sztár. Svédországban született ( 1982. január 31), és nőtt fel. Művészi adottságait már kiskorában felfedezték, énekelt, táncolt és és színjátszással is foglalkozott. 17 évesen barátjával, Nikos Panagiotidis (Νίκος Παναγιωτίδης) megalapította az Antique nevű együttest. Az első daluk, az "Opa, Opa" mindjárt nagy siker lett, a slágerlisták élére ugrottak ezzel. A gyors siker után meg is jelent első lemezük. Az Antique a 2001-es Eurovíziós Dalversenyen görög színeket képviselhette, és az (I Would) Die for You című számukkal a harmadik helyen végeztek. A sikert újabb platinalemez, európai turné követte. A sikerek ellenére Helena 2003-ban úgy döntött, hogy zenei pályafutását egyedül folytatja. Aláírt egy szerződést a SonyBMG-vel, és 2003 decemberében megjelnt első száma szólóként, az Anapantites Klisis. Ez a dal, melynek szövegét Christos Dantis szerzte, szintén gyorsan befutott.2005. május 21.-én Elena másodszor indult a Eurovíziós Dalfesztiválon, Görögországot képviselte és az elsõ díjat megnyerte a My Number One dalával. Ezt a dalt egyébként beválasztották minden idők öt legjobb Eurovíziós dala közé. Görögországban platina, Svédországban arany lemez lett.

2005 novemberében jelent meg első görög száma, a "Mambo!" és a második albuma is, a "Yparhi Logos", amely szintén görög nyelvű. A Mambo! című száma tíz héten keresztül a görög slágerlisták élén szerepelt. A 2006-os atlétikai Európa-bajnokság dala a Heroes című száma volt, amely aztán Svédországban lett első a slágerlistákon. 2006 novemberében jelent meg első nemzetközi, angol nyelvű albuma a The Game of Love. A The game of love cd-n is megtalálható a Gigolo ami a Mambo után a második legsikeresebb dala. Keveri az angolt és a görögöt a dalban, de megjelent a teljes angol változata is ennek a dalnak.

2007 évet is jól nyitja, a Nokia felkéri legyen õ az új arcuk Görögországban. 2007. január 21-én a European Border Breaker Award díjat veszi át Cannesban Franciaországban. Ezt a díjat minden évben 10 új mûvésznek adják át, akik nemzetközi sikert érnek el.

Folyékonyan beszél görögül, svédül és angolul, de franciául és spanyolul is tanult.

1 megjegyzés:

Ákos írta...

Helló! A nevem Ákos. ÉN is nagy rajongója vagyok Elenának és készítettem is neki egy weboldalt hogy reklámozzam itthon is. www.elenapaparizou.gportal.hu

Ha gondolod linkeld be talán felfigyelnek rá itt is. Már sokan meglátogatták. Tagja vagyok az egyetlen nemzetközi fórumának is ahol kapcsolatban vagyok mind európai és görög rajongókkal akikkel már találkoztam is kint koncertjén ahogy magával Elenával is:) Ő a legjobb én mondom :) Ha bármiben segíthetek csak szólj az e-mail címem: kirschakos@yahoo.com

Szép napot!